Kai Bronner

 

Vita

Kai Bronner studied media economics and graduated (graduate engineer) with a diploma thesis about audio branding in 2004. Since then, Kai gained experience in the field of audio branding, sound communication, sound design and has been supervising research projects on sound and crossmodal effects. In 2007 and 2009, he became the editor and author of two compilation books about audio branding. In 2009, Kai founded with his fellows Cornelius Ringe and Rainer Hirt the Audio Branding Academy in Hamburg. In addition to his general interest in music, his main research interests include sound communication, sound design, sound & multisensory connections.

 

Publications

Bronner, Kai & Hirt, Rainer (eds.) (2016): Audio-Branding. Entwicklung, Anwendung, Wirkung akustischer Identitäten in Werbung, Medien und Gesellschaft. 3., erweiterte und überarbeitete Auflage. Baden-Baden: Nomos.

Bronner, Kai & Ringe, Cornelius (eds.) (2015): Audio Branding Yearbook 2014/2015. Baden-Baden: Nomos.

Bronner, Kai (2014): Audio Branding. Von tönenden Werbebotschaften, klingenden Logos und Markensounds. In: Gerhard Paul/ Ralph Schock (Hg.): Sound der Zeit. Göttingen: Wallstein.

Bronner, Kai & Hirt, Rainer & Ringe, Cornelius (eds.) (2014): Audio Branding Academy Yearbook 2013/2014. Baden Baden: Nomos.

Bronner, Kai (2013): Audio Branding. Von tönenden Werbebotschaften, klingenden Logos und Markensounds. In: Gerhard Paul/ Ralph Schock (Hg.): Der Sound des Jahrhunderts. Ein akustisches Porträt des 20. und beginnenden 21. Jahrhunderts, Bonn/ Berlin: Bundeszentrale für politische Bildung.

Bronner, Kai & Hirt, Rainer & Ringe, Cornelius (eds.) (2013): Audio Branding Academy Yearbook 2012/2013. Baden Baden: Nomos.

Bronner, K., Frieler, K., Bruhn, H., Hirt, R., & Piper, D. (2012): What Is the Sound of Citrus? Research on the Correspondences between the Perception of Sound and Flavour. In: E. Cambouropoulos, C. Tsougras, P. Mavromatis, & K. Pastiadis (Eds.), Proceedings of the ICMPC – ESCOM 2012 Joint Conference, pp 42-48. Thessaloniki, Greece.

Bronner, Kai & Hirt, Rainer & Ringe, Cornelius (eds.) (2012): Audio Branding Academy Yearbook 2011/2012. Baden Baden: Nomos.

Bronner, Kai & Hirt, Rainer & Ringe, Cornelius (eds.) (2011): Audio Branding Academy Yearbook 2010/2011. Edition Reinhard Fischer. Baden Baden: Nomos.

Bronner, Kai & Hirt, Rainer & Ringe, Cornelius (eds.) (2010): Audio Branding Academy Yearbook 2009/2010. Edition Reinhard Fischer. Baden Baden: Nomos.

Bronner, Kai & Hirt, Rainer (eds.) (2009): Audio Branding. Brands, Sound and Communication. Edition Reinhard Fischer. Baden Baden: Nomos.

Bronner, Kai (2009): Jingle all the Way? Basics of Audio Branding. In: Bronner, Kai & Hirt, Rainer (eds.): Audio Branding. Brands, Sound and Communication , S. 77-87. Edition Reinhard Fischer. Baden Baden: Nomos 2009.

Bronner, Kai (2009): Klangfarbe in Funktion. In: Georg Spehr (Hrsg.): Funktionale Klänge – Hörbare Daten, klingende Geräte und gestaltete Hörerfahrungen, S. 263-274. Bielefeld: transcript.

Joachim Stange-Elbe & Kai Bronner (2008): Musikinstrumentenindustrie im digitalen Paradigmenwechsel. In: Gerhard Gensch, Eva Maria Stöckler & Peter Tschmuck (Hrsg.): Musikrezeption, Musikdistribution und Musikproduktion. Der Wandel des Wertschöpfungsnetzwerks in der Musikwirtschaft, S. 311-334. Wiesbaden: Gabler.

Bronner, Kai & Hirt, Rainer (eds.) (2007): Audio-Branding. Entwicklung, Anwendung, Wirkung akustischer Identitäten in Werbung, Medien und Gesellschaft. München: Reinhard Fischer.

Bronner, Kai (2007): Schöner die Marken nie klingen…Jingle all the Way? Grundlagen des Audio-Branding. In: Audio-Branding. Entwicklung, Anwendung, Wirkung akustischer Identitäten in Werbung, Medien und Gesellschaft, pp. 82-96. München: Reinhard Fischer.

Bronner, Kai (2007): Audio-Branding. Akustische Markenkommunikation als Strategie der Markenführung. München: Grin.